دانلود فایل: مبانی نظری و پیشینه پژوهش ادراک بینایی و شنوایی (فصل 2)

هم اکنون فایل با مشخصه ی مبانی نظری و پیشینه پژوهش ادراک بینایی و شنوایی (فصل 2) آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.
کلمات کلیدی:ادراک بینایی و شنوایی,مبانی نظری و پیشینه پژوهش ادراک بینایی و شنوایی,مبانی نظری ادراک بینایی و شنوایی,پیشینه تحقیق ادراک بینایی و شنوایی,پیشینه پژوهش ادراک بینایی و شنوایی,ادبیات تحقیق ادراک بینایی و شنوایی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک بینایی و شنوایی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ادراک بینایی و شنوایی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد



بخشی از مبانی نظری:



ادراک:

ادراک به معنی شناخت اطلاعات حسی است ، یا مکانیسمی است که بوسیله آن مغز به دور از تحریک حسی به عمل شناختی و مفهوم سازی می پرداز . سازه های[1] مختلفی از ادراک در ناتوانیهای یادگیری معنی و کاربرد یافته اند که از میان آنها مفهوم مسیر ادراکی ، مفهوم نظام های نیمه مختار کارکرد مغز ، ادراک کل و جزء ، ادراک بینایی ، ادراک شنوایی ، ادراک هاپتیک ، ادراک حس به حس ، ادراک شکل و جهت ، و ادراک اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردا هستند (رهبانفرد،1377) .

مفهوم مسیر ادراکی

تفاوت های زیادی در روش یادگیری کودکان وجود دارد . برخی از آنها از راه گوش بهتر یاد می گیرند ، برخی با نگاه کردن و برخی از طریق لامسه یا با انجام عملی ، یادگیری شان بهتر صورت می گیرد . هر کدام از این راههای یادگیری و دریافت اطلاعات یک مسیر ادراکی [2]، نامیده می شود . بسیاری از کودکانی که مشکلات یادگیری دارند در یکی از این مسیرهای ادراکی نسبت به دیگر مسیرها دارای برتری و آمادگی بیشتری هستند . بعلاوه یک مسیر ادراکی بخصوص ممکن است در تعدادی از کودکان بقدری محبوب باشد که یادگیری از آن طریق برای آنان حاصلی نداشته باشد (وپمن[3] 1968 )

کودکان معمولا دارای یک مسیر ادراکی بهینه[4] هستند . بدین معنی که برخی از کودکان از طریق گوشهای خود و یا با عمل گوش دادن موثر تر یاد میگیرند ( مسیر شنوایی ) ، برخی دیگر از راه چشم هایشان این فراگیری را بهتر صورت می دهند ( مسیر بینایی ) ، تعداد کمی از کودکان نیز هستند که به نظر می رسد از راه لمس یادگیری کارآمدی داشته باشند ( مسیر لمسی ) یا بوسیله احساس عضلانی بهتر یاد می گیرند ( مسیر حس حرکت ) (رهبانفرد،1377) ..


[1] constructs

[2] Perceptual modality

[3] Wepman

[4] optimal

بخشی از تحقیقات انجام شده:



- شرمن و هافمن (2002)شیوع اختلالات حركتی چشم را در كودكان مبتلا به ناتوانی یادگیری به ترتیب 96 درصد و 95 درصد گزارش كردند در ضمن هافمن شیوع اختلالات هماهنگی دو طرفه جهت یابی و یك پارچگی بینایی حركتی را به ترتیب 46 از 74 و 81 درصد گزارش كرده اند.

کاظمی(1386) رابطه ی بین آموزش پیش دبستانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان کلاس اول را مورد مطالعه قرار دادند. از یافته های این پژوهش چنین برمی آید که دانش آموزان طبقه ی پایین و متوسط بهره ی بیشتری از این نوع برنامه ها می برند. هم چنین، یافته ها تفاوت معناداری بین نمرات خواندن دو گروه با آموزش پیش دبستانی و بدون آن را نشان داده اند .

فهرست مطالب:



ادراک:

مفهوم مسیر ادراکی

مفهوم نظام های نمیه مختار

انباشت نظامهای حسی

از پیام های حسی تا ادراک

حرکت:

رشد حرکتی

فعالیت ادراکی – حرکتی

تئوری های ادراکی - حرکتی

تئوری گتمن : ویژه موتور ( دید حرکتی )

مدل دید حرکتی

تئوری ادراکی ـ حرکتی کپهارت

رشد الگوهای حرکتی

تئوری حرکت آفرینی ( موویژنی ) : بارش

نظریه حرکت آفرینی

تئوری تشکل نظام عصبی : « دُمن و دلاکتو »

ارزیابی و نقد تئوری تشکل نظام عصبی

عقب ماندگی ذهنی

پیشینه تحقیق:

تحقیقات خارجی

تحقیقات داخل کشور

منابع

ادامه مطلب و دریافت فایل

پروپوزال بررسی رابطه سبک های دلبستگی و رفتار خود مراقبتی در بیماران مبتلا به نارسایی قلب:پروپوزال بررسی رابطه سبک های دلبستگی و رفتار خود مراقبتی در بیماران مبتلا به نارسایی قلب,بررسی رابطه سبک های دلبستگی,رفتار خود مراقبتی در بیماران مبتلا به نارسایی قلب,بررسی رابطه سبک های دلبستگی و رفتار خود مراقبتی

پاورپوینت آشنایی با مبانی برنامه ریزی کالبدی (خیابان شریعتی):پاورپوینت آشنایی با مبانی برنامه ریزی کالبدی (خیابان شریعتی),پاورپوینت آشنایی با مبانی برنامه ریزی کالبدی , آشنایی با مبانی برنامه ریزی کالبدی ,آشنایی با مبانی برنامه ریزی کالبدی (خیابان شریعتی),پاورپوینت ,آشنایی ,با مبانی ,برنامه ریزی ,کالبدی ,(خیابان شریعتی)

پرسشنامه استاندارد باورهای غیر منطقی (جونز، 1969):پرسشنامه باورهای غیر منطقی,پرسشنامه استاندارد باورهای غیر منطقی,پرسشنامه باورهای غیر منطقی جونز,پرسشنامه استاندارد باورهای غیر منطقی جونز,باورهای غیر منطقی جونز,باورهای غیر منطقی

پاورپوینت بررسی مفهوم مدیریت:دانلود پاورپوینت مدیریت,پاورپوینت مدیریت,مدیریت,تحقیق درمورد مدیریت,تعریف مدیریت,نظریه نقشهای مدیریتی,خلاقیت مدیران,مدیریت موفق و مؤثر,برنامه ریزی استراتژیك یا جامع,مزایا و محدودیتهای برنامه ریزی جامع كدامند؟,محدودیتهای برنامه ریزی جامع

محوطه سازی و نقشه های اتوکدی فرهنگسرا:محوطه سازی و نقشه های فرهنگسرا, فرهنگسرا,محوطه سازی فرهنگسرا,دانلود نقشه های اتوکد فرهنگسرا,دانلوداتوکد فرهنگسراپلان فرهنگسرا,محوطه سازی فرهنگسرا,تحلیل سایت فرهنگسرا,دانلود محوطه سازی فرهنگسرا, فرهنگسرا برای درس طراحی معماری,پرسپکتیو داخلی از فرهنگسرا,اتوکد فرهنگسرا

پاورپوینت بررسی مکان ها و مشخصات کلی نیروگاه های حرارتی ایران:پاورپوینت بررسی جامع نیروگاه های حرارتی,نیروگاه های حرارتی,بررسی نیروگاه های حرارتی,پاورپوینت نیروگاه های حرارتی

مبانی نظری موضوع شهروندی سازمانی:مبانی نظری شهروندی سازمانی,شهروندی سازمانی

پروژه کارآفرینی طرح ظروف یکبار مصرف:پروژه کارآفرینی طرح ظروف یکبار مصرف,کارآفرینی ظروف یکبار مصرف,طرح توجیهی ظروف یکبار مصرف,پروژه کارآفرینی ظروف یکبار مصرف,طرح ظروف یکبار مصرف

پاورپوینت بررسی سود اقتصادی و سود حسابداری:دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی درس تئوری های حسابداری,سود اقتصادی و سود حسابداری,سود حسابداری در مقایسه با سود اقتصادی,تعریف سود حسابداری و سود اقتصادی ,ارزیابی ارزش افزوده اقتصادی و ارزش افزوده در بازار,اندازه گیری EVA بر پایه اطلاعات بازار,جریان های نقدی آزاد,سود اقتصادی

پاورپوینت بررسی ساختمان مسکونی اندرزگو (نمونه مشابه مسکونی):دانلود پاورپوینت بررسی ساختمان مسکونی اندرزگو,پاورپوینت بررسی ساختمان مسکونی اندرزگو,ساختمان مسکونی اندرزگو,پاورپوینت نمونه مشابهی از خانه های مسکونی,نمونه مشابه مسکونی,دانلود پاورپوینت نمونه مشابه مسکونی,تجزیه و تحلیل خانه مسکونی,نقد و بررسی خانه مسکونی,خانه مسکونی,نمونه خانه مسکونی,معماری نمونه مشابه مسکونی,تجزیه و تحلیل نمونه مشابهی