دانلود فایل: مبانی نظری و پیشینه پژوهش ادراک بینایی و شنوایی (فصل 2)

هم اکنون فایل با مشخصه ی مبانی نظری و پیشینه پژوهش ادراک بینایی و شنوایی (فصل 2) آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.
کلمات کلیدی:ادراک بینایی و شنوایی,مبانی نظری و پیشینه پژوهش ادراک بینایی و شنوایی,مبانی نظری ادراک بینایی و شنوایی,پیشینه تحقیق ادراک بینایی و شنوایی,پیشینه پژوهش ادراک بینایی و شنوایی,ادبیات تحقیق ادراک بینایی و شنوایی,مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک بینایی و شنوایی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ادراک بینایی و شنوایی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد



بخشی از مبانی نظری:



ادراک:

ادراک به معنی شناخت اطلاعات حسی است ، یا مکانیسمی است که بوسیله آن مغز به دور از تحریک حسی به عمل شناختی و مفهوم سازی می پرداز . سازه های[1] مختلفی از ادراک در ناتوانیهای یادگیری معنی و کاربرد یافته اند که از میان آنها مفهوم مسیر ادراکی ، مفهوم نظام های نیمه مختار کارکرد مغز ، ادراک کل و جزء ، ادراک بینایی ، ادراک شنوایی ، ادراک هاپتیک ، ادراک حس به حس ، ادراک شکل و جهت ، و ادراک اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردا هستند (رهبانفرد،1377) .

مفهوم مسیر ادراکی

تفاوت های زیادی در روش یادگیری کودکان وجود دارد . برخی از آنها از راه گوش بهتر یاد می گیرند ، برخی با نگاه کردن و برخی از طریق لامسه یا با انجام عملی ، یادگیری شان بهتر صورت می گیرد . هر کدام از این راههای یادگیری و دریافت اطلاعات یک مسیر ادراکی [2]، نامیده می شود . بسیاری از کودکانی که مشکلات یادگیری دارند در یکی از این مسیرهای ادراکی نسبت به دیگر مسیرها دارای برتری و آمادگی بیشتری هستند . بعلاوه یک مسیر ادراکی بخصوص ممکن است در تعدادی از کودکان بقدری محبوب باشد که یادگیری از آن طریق برای آنان حاصلی نداشته باشد (وپمن[3] 1968 )

کودکان معمولا دارای یک مسیر ادراکی بهینه[4] هستند . بدین معنی که برخی از کودکان از طریق گوشهای خود و یا با عمل گوش دادن موثر تر یاد میگیرند ( مسیر شنوایی ) ، برخی دیگر از راه چشم هایشان این فراگیری را بهتر صورت می دهند ( مسیر بینایی ) ، تعداد کمی از کودکان نیز هستند که به نظر می رسد از راه لمس یادگیری کارآمدی داشته باشند ( مسیر لمسی ) یا بوسیله احساس عضلانی بهتر یاد می گیرند ( مسیر حس حرکت ) (رهبانفرد،1377) ..


[1] constructs

[2] Perceptual modality

[3] Wepman

[4] optimal

بخشی از تحقیقات انجام شده:



- شرمن و هافمن (2002)شیوع اختلالات حركتی چشم را در كودكان مبتلا به ناتوانی یادگیری به ترتیب 96 درصد و 95 درصد گزارش كردند در ضمن هافمن شیوع اختلالات هماهنگی دو طرفه جهت یابی و یك پارچگی بینایی حركتی را به ترتیب 46 از 74 و 81 درصد گزارش كرده اند.

کاظمی(1386) رابطه ی بین آموزش پیش دبستانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان کلاس اول را مورد مطالعه قرار دادند. از یافته های این پژوهش چنین برمی آید که دانش آموزان طبقه ی پایین و متوسط بهره ی بیشتری از این نوع برنامه ها می برند. هم چنین، یافته ها تفاوت معناداری بین نمرات خواندن دو گروه با آموزش پیش دبستانی و بدون آن را نشان داده اند .

فهرست مطالب:



ادراک:

مفهوم مسیر ادراکی

مفهوم نظام های نمیه مختار

انباشت نظامهای حسی

از پیام های حسی تا ادراک

حرکت:

رشد حرکتی

فعالیت ادراکی – حرکتی

تئوری های ادراکی - حرکتی

تئوری گتمن : ویژه موتور ( دید حرکتی )

مدل دید حرکتی

تئوری ادراکی ـ حرکتی کپهارت

رشد الگوهای حرکتی

تئوری حرکت آفرینی ( موویژنی ) : بارش

نظریه حرکت آفرینی

تئوری تشکل نظام عصبی : « دُمن و دلاکتو »

ارزیابی و نقد تئوری تشکل نظام عصبی

عقب ماندگی ذهنی

پیشینه تحقیق:

تحقیقات خارجی

تحقیقات داخل کشور

منابع

ادامه مطلب و دریافت فایل

پرسشنامه استاندارد اهمال کاری تحصیلی سولومون و راث بلوم ، 1984:پرسشنامه استاندارد اهمال کاری تحصیلی,پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی,اهمال کاری تحصیلی

پاورپوینت استراتژیهای تغییر و تحول سازمان:دانلود پاورپوینت استراتژیهای تغییر و تحول سازمان,الگوی عمومی تحول,ویژگیهای هر برنامه تحول,استراتژیهای تحولسطح خرد,استراتژیهای 4 گانه تحول,استراتژیهای ساختاری,استراتژیهای تكنولوژی,شمائی از الگوی غنی كردن شغل,استراتژی وظیفه ای,استراتژی رفتاری,الگوی سه مرحله ای تغییر (كرت لوین),الگوی فرآیند یادگیری (الگوی مراحل تغییر),مراحل فرعی فرآیند در

پاورپوینت بررسی پروژه مرمّت ابنیه سنتی خانه تاریخی آیت الله کاشانی:پروژه مرمّت ابنیه سنتی,پروژه مرمّت ابنیه سنتی خانه تاریخی آیت الله کاشانی,خانه تاریخی آیت الله کاشانی

ترجمه مقاله واکنش فعالسازی ترانس kDa-43 پاتولوژیکی پروتئین متصل به DNA در افراد بالغ مسن مبتلا به بیماری روانی سخت و بدون آن:ترجمه مقاله واکنش فعالسازی ترانس kDa43 پاتولوژیکی پروتئین متصل به DNA در افراد بالغ مسن مبتلا به بیماری روانی سخت و بدون آن,واکنش فعالسازی ترانس kDa43 پاتولوژیکی پروتئین متصل به DNA,ترانس kDa43 ,بیماری روانی سخت ,DNA

پاورپوینت مطالعه و طراحی پارک سالمند در قزوین:پاورپوینت مطالعه وطراحی پارک سالمند در قزوین,پاورپوینت طراحی پارک سالمند در قزوین,پاورپوینت مطالعه پارک سالمند در قزوین,پاورپوینت پارک سالمند در قزوین,پارک سالمند در قزوین,پارک سالمند,سالمند,پارک سالمندان,قزوین

پاورپوینت زندگی نامه و تحلیل آثار علیرضا تغابنی معمار ایرانی:پاورپوینت زندگی نامه و تحلیل آثار علیرضا تغابنی معمار ایرانی,پاورپوینت علیرضا تغابنی,زندگی نامه علیرضا تغابنی,تحلیل آثار علیرضا تغابنی

پاورپوینت تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر غربت زدگی، هو ش هیجانی و حساسیت بین فردی:تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر غربت زدگی، هو ش هیجانی و حساسیت بین فردی,هو ش هیجانی و حساسیت بین فردی,حساسیت بین فردی,تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر غربت زدگی

پروژه کارآفرینی كارخانه تولید ظروف تفلون:پروژه کارآفرینی كارخانه تولید ظروف تفلون,طرح توجیهی تولید ظروف تفلون,طرح تولید ظروف تفلون,توجیه فنی تولید ظروف تفلون,توجیه مالی تولید ظروف تفلون,کارآفرینی تولید ظروف تفلون,امکان سنجی تولید ظروف تفلون

پرسشنامه استاندارد سلامت سازمانی (ویلسون، 2001):پرسشنامه سلامت سازمانی,پرسشنامه استاندارد سلامت سازمانی,پرسشنامه سلامت سازمانی ویلسون,پرسشنامه استاندارد سلامت سازمانی ویلسون,سلامت سازمانی

پاورپوینت بررسی جامع سی سی یو:پاورپوینت بررسی جامع سی سی یو,بررسی جامع سی سی یو, سی سی یو