خرید: پروپوزال مطالعه نقش ادراکات محیطی خانوادگی و جنسیت در رفتار کمک خواهی دانش آموزان

این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع پروپوزال مطالعه نقش ادراکات محیطی خانوادگی و جنسیت در رفتار کمک خواهی دانش آموزان می باشد.
کلمات کلیدی:پروپوزال مطالعه نقش ادراکات محیطی خانوادگی و جنسیت در رفتار کمک خواهی دانش آموزان, رفتار کمک خواهی دانش آموزان, نقش ادراکات محیطی خانوادگی, نقش ادراکات محیطی خانوادگی و جنسیت

در 11 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

پروپزال کارشناسی ارشد شامل:

مقدمه و بیان مساله

اهمیت و ضرورت پژوهش

اهداف اصلی و فرعی پژوهش

سوالات پژوهش

فرضیه های پژوهش

تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

پیشینه پژوهش

طرح پژوهش

جامعه و نمونه پژوهش

روش نمونه گیری

ابزار های پژوهش

روش جمع آوری داده ها

روش تجزیه و تحلیل داده ها

منابع فارسی و انگلیسی به شیوه APA

فایل به صورت ورد و با فرمت doc می باشد و قابل ویرایش می باشد.

قسمت هایی از پروپزال:

مقدمه و بیان مسئله

یكی از چالش های مهم معلمین و والدین ، دانش آموزانی هستند كه مشكل درسی داشته و با وضعیت تحصیلی نا بسامان روبرو می باشند. این مشکل در درس ریاضی نسبت به سایر دروس بیشتر محسوس است. عوامل زیادی در عدم كمك خواهی دانش آموزان وجود دارد. در حالت کلی ، دو عامل مهم رفتار کمک خواهی دانش آموزان در یادگیری را تحت تاثیر قرار می دهد: ویژگیهای فراگیران و ویژگیهای محیط یادگیری(کارابنیک[1] و نیومن ، 2006).از جمله ویژگیهای مهم دانش آموزان که بر رفتار كمك خواهی[2] آنان تاثیر می گذارد، ادراکات محیطی خانوادگی است. خانواده متغیر فرهنگی، اجتماعی و محیطی است که اثر تعیین کننده ای در اکثر فرایندهای روانی تربیتی دارد. ادراکات کودکان از این فرایندها و تعامل ها نیز مهم و اساسی است.

یک دسته مهم فرایندها و تعامل های ناشی از محیط خانواده، به باورها و ادراکات کودکان بر میگردد که تحت تاثیر باورها و رفتارهای والدین نسبت به آنهاست (نظریه خودتعیین گری، گرونلیک، دسای و ریان، 1997، شانک و پاجیرز، 1996). باورها و ادراکات خانوادگی کودکان متعددند. سه مولفه ادراکات محیطی خانوادگی که توسط گرونلیک و ریان (1989) مورد بررسی قرار گرفته است، عبارتند از: حمایت خود پیروی[3]، ساختار[4] و درگیری[5]. در پژوهشی دیگر ادراکات محیطی خانوادگی شامل سه مولفه حمایت از خودمختاری، درگیری و پذیرش[6] (پذیرش) پدر و مادر است (گرونلیک و همکاران ، 1997). حمایت والدین از خودمختاری و استقلال کودکان در گفتگوها، تعامل ها و اقدامات مشترک، منجر به ادراکات خودمختاری می شود و پیامدهای مثبت و سازگارانه ای برای آنها خواهد داشت. از طرف دیگر مهار شدید اولیا، منجر به کاهش خودمختاری و ایجاد تصور مهار بیرونی خواهد شد. ادراکات محیطی خانوادگی از این جهت که نقش مهمی در ادراک مهار، کفایت ادراک شده و خود پیروی نسبی دارند، منابع انگیزشی مهمی هستند (گرولنیگ، ریان و دسای،1991). دانش آموزانی که می دانند بر پیامدهای مدرسه ای تسلط دارند، از نظر معلمان در فعالیتهای مدرسه ای درگیرتر هستند، از راهبردهای یادگیری بیشتری استفاده می کنند و پیشرفت تحصیلی و نمرات بالاتری نسبت به افراد با ادراک مهار پایین دارند (هیل، 2001). در مجموع حمایت از خودمختاری کودکان و پذیرش والدین که ادراکات محیطی را می سازند در توسعه و تقویت خودتنظیمی و رفتار کمک خواهی موثر هستند.

[1]-Karabenick

[2]-Help-Seeking

[3]- Autonomy Support

Structure-[4]

Involvement -[5]

[6]- Warmth

هدف پژوهش

هدف پژوهش حاضر مطالعه نقش ادراکات محیطی خانوادگی و جنسیت در رفتار کمک خواهی دانش آموزان می باشد.

تعیین سهم نسبی متغیرهای ادراکات محیطی خانوادگی (حمایت خود مختاری پدر، حمایت خود مختاری مادر ، پذیرش پدر و پذیرش مادر) در تبیین و پیش بینی رفتار كمك خواهی در درس ریاضی

تعیین تفات بین دانش آموزان دختر و پسر از لحاظ کمک خواهی در درس ریاضی

فرضیه پژوهش

بین ادراکات محیطی خانوادگی و جنسیت در رفتار کمک خواهی دانش آموزان رابطه وجود دارد.

بین سهم نسبی متغیرهای ادراکات محیطی خانوادگی (حمایت خود مختاری پدر، حمایت خود مختاری مادر ، پذیرش پدر و پذیرش مادر) در تبیین و پیش بینی رفتار كمك خواهی در درس ریاضی رابطه وجود دارد.

بین دانش آموزان دختر و پسر از لحاظ کمک خواهی در درس ریاضی تفاوت وجود دارد.

ادامه مطلب و دریافت فایل

پاورپوینت زندگی نامه و تحلیل ده باب معماری ویترو ویوس:پاورپوینت زندگی نامه و تحلیل ده باب معماری ویترو ویوس,پاورپوینت زندگینامه ویترو ویوس,پاورپوینت بررسی آثار ویترو ویوس,آثار ویترو ویوس,اسلاید آثارو بیوگرافی ویترو ویوس

پاورپوینت بودجه بندی سرمایه ای ( به همراه حل تشریحی تمرینات و مسائل):دانلود پاورپوینت بودجه بندی سرمایه ای ( به همراه حل تشریحی تمرینات و مسائل),مفهوم بودجه بندی سرمایه ای,فرایند بودجه بندی سرمایه ای,نحوه محاسبه جریانات نقدی حاصل از طرحهای سرمایه گذاری ,روشهای ارزیابی طرحهای سرمایه گذاری,الف) روش خالص ارزش فعلی ( NPV ),ب) نرخ بازده داخلی یا درونی ( IRR ),دوره برگشت سرمایه,مقایسه سرمایه گذاریهای با عمر مفید

پاورپوینت دوره آموزشی توسعه كارآفرینی:دانلود پاورپوینت دوره آموزشی توسعه كارآفرینی,پاورپوینت دوره آموزشی توسعه كارآفرینی,دوره آموزشی توسعه كارآفرینی,دوره آموزشی توسعه,كارآفرینی,دانلود پاورپوینت كارآفرینی,دانلود پاورپوینت دوره آموزشی كارآفرینی,دانلود پاورپوینت,تفاوت كارآفرین با مدیر,كارآفرینی از دیدگاه اقتصادی,تعاریف كارآفرینی,ضرور

پاورپوینت بررسی شهرسازی دوران معاصر ایران:پاورپوینت شهر سازی دوران معاصر ایران,شهر سازی دوران معاصر ایران,شهر سازی در معاصر ایران,پاورپوینت ویژگی های شهرسازی دوران معاصر ایران

پرسشنامه ی سنجش هوش های چندگانه گاردنر همراه با خرده مولفه ها 1983:سنجش هوش های چندگانه,پرسشنامه ی سنجش هوش,پرسشنامه ی سنجش هوش های چندگانه گاردنر همراه با خرده مولفه ها 1983

پاورپوینت بررسی بانک تسویه بین المللی:دانلود پاورپوینت بانک تسویه بین المللی,مقر و تشکیلات بانک تسویه بین المللی,چهار ویژگی کار کردی بانک تسویه بین المللی,سه نقش مهم بانک تسویه بین المللی,فعالیتهای بانکی بانک تسویه بین المللی,هیئت مدیره بانک تسویه بین المللی,سرمایه بانک تسویه بین المللی,همایش‎های همكاریهای پولی و مالی بین‎المللی ,نام كمیته‎های مرتبط با بانک تسویه بین المللی و

گزارش کارآموزی نحوه کار و آشنایی با دستگاهها در آزمایشگاه مرکزی در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان:گزارش کارآموزی نحوه کار و آشنایی با دستگاهها در آزمایشگاه مرکزی در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان,کارورزی نحوه کار و آشنایی با دستگاهها در آزمایشگاه ,دانلود کارورزی نحوه کار و آشنایی با دستگاهها در آزمایشگاه ,دانلود کارآموزی نحوه کار و آشنایی با دستگاهها در آزمایشگاه ,پروژه کارآموزی نحوه کار و آشنایی با دستگاهها در آزمایشگاه ,پروژه کارورزی نحوه

پاورپوینت آزمون فرضیه، میانگین ها (آزمونهای مقایسه میانگین zو t) درس روش های آماری پیشرفته:آزمون فرضیه, میانگین ها(آزمونهای مقایسه میانگین zو t),درس روش های آماری پیشرفته,آزمون فرضیه روش دیگر استنباط آماری,فرضیه علمی و فرضیه آماری,خطای نوع اول و خطای نوع دوم,سطح معنادار بودن,عوامل موثر بر توان آزمون آماری,آزمون z یک گروهی ( تک نمونه ای ),آزمون t مستقل ,طرح پیش آمون پس آزمون,طرح زوج های جورشده یا همتا,کتاب روشهای آماری در علو

مبانی نظری پژوهش کانون های اصلاح و تربیت:مبانی نظری پژوهش کانون های اصلاح و تربیت,مبانی نظری کانون های اصلاح و تربیت,ادبیات تحقیق کانون های اصلاح و تربیت,مبانی نظری تحقیق کانون های اصلاح و تربیت

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه ADHD:پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه ADHD,پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه,پکیج درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه,جلسات آموزشی شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه