فایل کامل پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری

پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری
کلمات کلیدی:پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری,Package (protocol) CognitiveBehavioral Stress Management,پکیج مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری,پروتکل مدیریت استرس,درمان مدیریت استرس,جلسات درمانی مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری

در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



توضیحات پکیج (پروتکل) درمانی آموزشی روانشناسی

آماده سازی در 10 جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در بیش از 30 صفحه به صورت جامع (فونت B lotus)

دارای شرح جلسات به صورت کامل جهت اجرا

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل جلسات برای آموزش و اجرا می باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.

نمونه ای از جلسات درمانی و مبانی نظری پکیج مورد نظر:



پکیج مدیریت استرس به شیوه­ ی شناختی-رفتاری مشتمل بر 10جلسه درمانی (هر جلسه 2 ساعت و هفته ای یک بار) می­ باشد. این نوع روان درمانی از طرح آنتونی و همکاران (2007، ترجمه­ی آل محمد و همکاران، 1388) گرفته شده است. شرح جلسات در زیر آمده است.


جلسه اول: معرفی برنامه

معرفی: در آغاز جلسه­ ی اول، رهبران گروه و شرکت کنندگان خود را معرفی می­کنند. همچنین برای شرکت کنندگان به خاطر حضور در گروه، تقویت مثبت فراهم می ­شود.

اطلاعات کلی برنامه: بیان هدف برنامه، ضرورت حضور در برنامه و مورد بحث قرار دادن اصل رازداری با اعضای گروه

توضیح در مورد ساختار برنامه به این صورت که هر جلسه از دو بخش تشکیل می ­شود: یک بخش تکنیک­ های مدیریت استرس را در بر می­ گیرد و بخش دیگر، تمرین­ های آرمیدگی را آموزش می ­دهد.

اجرای تمرین آشنا شدن با طرح سؤالاتی نظیر، "انتظار دارید در این گروه چه چیزی یاد بگیرید؟" بحث گروهی آغاز می­ گردد.

تعریف مغییر های مورد نظر در پژوهش و ارتباط آنها با یکدیگر

مدیریت استرس: استرس زاها و پاسخ های استرس شامل: بررسی استرس زاها، تأثیرات جسمی استرس، پیامدهای احتمالی استرس مزمن بر سلامت بررسی می­گردد، تعیین تکلیف خانگی

آموزش آرمیدگی که شامل بیان پیشینه و منطق آرمیدگی عضلانی تدریجی می­ شود، اجرای آرمیدگی عضلانی تدریجی برای 16 گروه ماهیچه ای، تعیین تکلیف خانگی برای این تمرین

تکلیف خانگی به این صورت که اعضای گروه هر روز در زمان­ های مشخصی، سطوح استرس خود را بررسی می­ کنند و در "برگه ­ی خودنظارتی روزانه" ثبت می­ نمایند. شرکت کنندگان از برگه­ هایی که در پایان هر جلسه در کتاب کار آمده است، استفاده می­ کنند.


جلسه دوم:

آموزش آرمیدگی: آرمیدگی عضلانی تدریجی برای 8 گروه ماهیچه ­ای

بحث در مورد تمرین آرمیدگی خانگی

اجرای آرمیدگی عضلانی تدریجی برای 8 گروه ماهیچه­ ای

تکلیف خانگی


مدیریت استرس: استرس و آگاهی

بررسی تکلیف خانگی

تکمیل کردن چک لیست نشانه های استرس توسط اعضای گروه

مرور تأثیرات استرس

بحث در مورد استرس و آگاهی

اجرای تمرین افزایش آگاهی از نشانه های جسمی استرس

تکلیف خانگی


1. Positive Reinforcement

2. Confidentiality



شرح مبانی نظری و تکنیک های مدیریت استرس

مدیریت استرس به شیوه شناختی- رفتاری

امروزه، اغلب مردم با واژه­ ی "استرس"آشنا هستند و کم و بیش، از تأثیرات مخرب و منفی استرس بر سیستم روانی و جسمی آگاهند. با توجه به اینکه استرس، جزء جدانشدنی زندگی بشر است، برنامه­ هایی برای مقابله ­ی مؤثر با استرس و یا مهار استرس وجود دارد که به آن "مدیریت استرس" گفته می ­شود (آنتونی و همکاران، 2007، ترجمه­ ی آل محمد و همکاران، 1388).

استرس در ابعاد گسترده­ای عمل می­ کند و همیشه پیش بینی پذیر نیست. اینکه چگونه به شرایط پرتنش در محیط واکنش نشان می­ دهیم، تحت تأثیر دامنه ­ی وسیعی مشتمل بر چندین عامل، تعیین می شود، از جمله نگرش­ها، ارزش ­ها، شخصیت و رشد هیجانی. علاوه بر این، توانایی افراد برای آرمیدن، رژیم غذایی روزمره فعالیت­ های جسمانی، و توانایی تعدیل یا تغییر سبک زندگی، عوامل تأثیرگذار می­ باشند (گیردانو، دیوسک و اورلی، 2008).

مداخله­ ی مدیریت استرس، حقیقتاً زمانی ثمربخش می­ شود که کل شخص از دیدگاه ­های متفاوت و متعدد، موضوع این مداخله قرار گیرد و تعاملات روانی، جسمانی، فلسفی یا معنوی، اجتماعی و محیطی در مدیریت استرس یکپارچه شود (گیردانو و همکاران، 2008).

مدیریت شناختی- رفتاری استرس به خانواده­ای از درمان­ های مدیریت استرس اطلاق می ­شود که بر رویکرد شناختی- رفتاری متمرکز است. مدیریت استرس، توانایی افراد را برای کاهش استرس و سازگاری مناسب با موقعیت ­های استرس­ آور افزایش می­ دهد (لیندن، 2005؛ گاب، ساندرگر، شرر و ایلرت، 2006). این برنامه­ ی درمانی، بیشتر برای افرادی ایجاد شده است که با استرس ناشی از ابتلا به بیماری­ های مزمن و سخت جسمی، دست و پنجه نرم می ­کنند. این برنامه، ترکیبی از تکنیک ­های آرمیدگی و تکنیک­ های شناختی- رفتاری است که تحت عنوان مداخله­ ی مدیریت استرس به شیوه­ ی شناختی- رفتاری، با یکدیگر ادغام شده ­اند. اهداف طراحی این برنامه عبارتند از: الف) جمع ­آوری اطلاعات برای افراد در مورد منابع استرس، ماهیت پاسخ­ های استرس در انسان و انواع راهبردهای مقابله­ ای که در مواجهه با استرس­زاها به کار می­ روند، ب) آموزش مهارت­ های کاهش اضطراب، از قبیل آرمیدگی عضلانی تدریجی و تصویرسازی آرامبخش، ج) تعدیل و اصلاح ارزیابی­ های شناختی ناسازگار با استفاده از بازسازی شناختی، د) ارتقاء مهارت­ های حل تعارض بین فردی و ارتباطی از طریق آموزش ابرازگری و مدیریت خشم و ه) افزایش دسترسی و استفاده از شبکه­ های حمایت اجتماعی از طریق مهارت­ های بین فردی و ارتباطی اصلاح شده. برنامه ­ی مدیریت استرس به شیوه­ ی شناختی- رفتاری برای توجه به مسائلی چون، فقدان کنترل شخصی، خواست­ه ای مقابله ­ای، انزوای اجتماعی و اضطراب و افسردگی، سازماندهی شده است که همگی در بیماران مزمن و سخت جسمی، برجسته می ­باشند (آنتونی و همکاران، 2007،ترجمه­ ی آل محمد و همکاران، 1388).

1. Relax

2. Girdano

3. Dusek

4. Everly

5. Philosophical

6. Spiritual

7. Gaab

8. Sonderegger

9. Scherrer

10. Ehlert

11. Relaxation Techniques

12. Cognitive-Behavioral Techniques

13. Stress Resources

1. Coping Strategies

2. Stressors

3. Progressive Muscle Relaxation

4. Imagery

5. Cognitive Appraisals

6. Conflict Resolution Skills

7. Social Support Network

8. Interpersonal Skills



تکنیک­ های مدیریت استرس

مدیریت محیط بیرونی: یکی از آسان­ترین و مؤثرترین تکنیک­ های مدیریت استرس، شناسایی عوامل ایجادکننده­ ی استرس و رشد و گسترش یک سبک زندگی است، که این، عوامل استرس­زا را کاهش دهد یا مانع شود. این فعالیت ­ها برای آرامش محیط بیرونی به منظور کاهش عوامل استرس­زا در زندگی طرح ­ریزی می­ شود. با ایجاد آگاهی شناختی از حوادث زندگی، از آن در جهت تجدید ساختار الگوهای فکری و رفتاری استفاده می­ گردد (گیردانو و همکاران، 2008). مدل شناختی- رفتاری به ارتباط بین افکار، عواطف، اعمال و رفتار با هم تأکید دارد و تحریف­ های شناختی در نتیجه­ ی یادگیری پیدا می ­شوند و می­توان از طریق یادگیری آن­ها را از بین برد (کینگدون و دیمیچ، 2008).

پس فراگیری چگونه کنترل کردن افکار، قدرتمندترین ابزار مدیریت استرس است. این ویژگی به فرد توانایی کنترل تأثیرپذیری از افراد و چگونه زندگی کردن را می­ دهد. در مرحله ­ی اول فرد باید تشخیص دهد چه وقت دچار استرس می ­شود و چه علائمی دارد. پس از شناسایی، بهترین کار، ثبت علائم و وقایع استرس در برگه­ ی آگاهی از استرس روزانه است. در این برگه، فرد علاوه بر علائم و موقعیتی که دچار استرس شده، به ثبت افکار استرسی می ­پردازد. افکار استرسی که به دنبال رویداد استرس­زا می ­آیند، احساسات منفی را بر می­ انگیزانند. در این قسمت توضیح مدل ABC که مدلی ساده و بسیار مفید است، مؤثر خواهد بود (برونرو و همکاران، 2006).


1. Cognitive Awareness

2. Kingdon

3. Dimech



ادامه مطلب و دریافت فایل

ترجمه مقاله نمایش معلومات داده کاوی توسعه:ترجمه مقاله نمایش معلومات داده کاوی توسعه,معلومات داده کاوی توسعه,داده کاوی

پاورپوینت بررسی نمونه داخلی و خارجی مجموعه ورزشی (مجموعه فرهنگی ورزشی جانبازان ومعلولین تهران و مجموعه ورزشی دیکو سی تیگانز و مجموعه ورزشی نور مبین و:دانلود پاورپوینت مجموعه ورزشی , پاورپوینت مجموعه فرهنگی ورزشی جانبازان ومعلولین تهران, پاورپوینت و مجموعه ورزشی دیکو سی تیگانز ,پاورپوینت مجموعه ورزشی نور مبین ,پاورپوینت مجموعه ورزشی مزانتی جیان کارلو کلمبیا ,دانلود پاورپوینت بررسی نمونه داخلی و خارجی مجموعه ورزشی(مجموعه فرهنگی ورزشی جانبازان ومعلولین تهران و مجموعه ورزشی دیکو سی تیگانز

ترجمه مقاله مدیریت منابع انسانی:ترجمه مقاله مدیریت منابع انسانی, مدیریت منابع انسانی,منابع انسانی,مقاله مدیریت منابع انسانی

پروژه آماری چقدر به حل مسائل ریاضی علاقه مندید؟همراه با نمودار:پروژه آماری چقدر به حل مسائل ریاضی علاقه مندید؟

پاورپوینت بررسی معماری دوره پهلوی:پاورپوینت بررسی معماری دوره پهلوی,سبک معماری پهلوی,,جریان های معماری دوران پهلوی,,معماری پهلوی,,تسلط فكری غرب گرایانه در معماری پهلوی,,شاخصه های معماری پهلوی,,روند طی شده در معماری دوره پهلوی اول,,ویژگی های سبک ملی

پاورپوینت تحلیل فضای شهری کوالالامپور:پاورپوینت تحلیل فضای شهری کوالالامپور,پاورپوینت تحلیل کوالالامپور,پاورپوینت کوالالامپور,پاورپوینت معماری کوالالامپور,پاورپوینت معماری شهر کوالالامپور,پاورپوینت شهرسازی کوالالامپور,پاورپوینت تحلیل معماری کوالالامپور,تحلیل فضای شهری کوالالامپور,تحلیل کوالالامپور,کوالالامپور,معماری کوالالامپور,معماری شهر کوالالامپور,شهرسازی کوالالامپور

فایل آموزش کامل برنامه نویسی دستگاه تراش cnc با کنترلر SINUMERIK:آموزش کامل برنامه نویسی دستگاه تراش cnc با کنترلر SINUMERIK,تراش با کنترلر SINUMERIK,دانلود آموزش کامل برنامه نویسی دستگاه cnc ,تراش با کنترلر FANUC,دانلود پروژه آموزش برنامع نویسی ,cnc,دانلودپایانامه دستگاه های cnc

پاورپوینت بررسی استعاره های سازمان:دانلود پاورپوینت استعاره های سازمان,مقدمه ای براستعاره های سازمان,انواع استعاره های سازمان,سازمان به مثابه ماشین,محدودیت های سازمان به مثابه ماشین,سازمان به مثابه موجود زنده,نقاط قوت سازمان به مثابه موجود زنده,محدودیت های سازمان به مثابه موجود زنده,سازمان به مثابه مغز,نقاط قوت سازمان به مثابه مغز,محدودیت سازمان به مثابه مغز,سازمان به مث

پاورپوینت مدیریت منابع انسانی (دامنه فعالیت و کاربردهای آن):دانلود پاورپوینت مدیریت منابع انسانی(دامنه فعالیت و کاربردهای آن),دامنه فعالیت مدیریت منابع انسانی,مدیزیت منابع انسانی چیست,چرا برای همه مدیران ، مدیریت منابع انسانی از اهمیت ویژهای برخوردار است,صف و ستاد در مدیریت منابع انسانی,اختیارات صف وستاد ,مسئولیت های مدیر صفی ( به عنوان مدیر منابع انسانی ) ,دایره منابع انسانی و مسئولیت های مدیریت من

ترجمه مقاله مدیریت بازاریابی صنعتی:ترجمه مقاله مدیریت بازاریابی صنعتی,ترجمه مقاله مدیریت بازاریابی,ترجمه مقاله مدیریت,ترجمه مقاله بازاریابی صنعتی,مقاله مدیریت بازاریابی صنعتی