خرید اینترنتی فایل راهنمای اجرای آزمون ماتریس های پیشرو ریون بزرگسالان

راهنمای اجرای آزمون ماتریس های پیشرو ریون بزرگسالان
کلمات کلیدی:راهنمای ریون بزرگسالان,Pilot Ravens Progressive Matrices,,راهنمای اجرای آزمون,ماتریس های پیشرونده ریون

راهنمای ریون بزرگسالان در 10 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

راهنمای اجرای آزمون ماتریس های پیشرو ریون

وسایل آزمایش

کتابچه های آزمون و پاسخنامه به تعداد لازم و یک کتابچه و پاسخنامه برای آزماینده.

طرز نشستن آزمودنی ها

آزمودنی ها باید به اندازه کافی از همدیگر فاصله داشته باشند تا نتوانند پاسخهای دیگران را ببینند. برای رفت و آمد ناظران جلسه باید محل کافی در نظر گرفت.

روش اجرا

به هر یک از آزمودنیها پاسخنامه داده می شود و از آنها درخواست می شود که مشخصات خود را بالای پاسخنامه در محل تعیین شده بنویسند. وقتی همه آزمودنیها مشخصات خود را نوشتند آزماینده می گوید:"به هر یک از شما یک کتابچه امتحان داده می شود ولی قبل از اعلام شروع امتحان کتابچه را باز نکنید." بلافاصله کتابچه های آزمون توزیع می شود.بعد آزماینده می گوید:" صفحه اول کتابچه آزمون را باز کنید، از سمت چپ " . خود آزماینده نیز صفحه اول کتابچه آزمون را باز می کند ونشان می دهد، " دربالای صفحه نوشته شده است سؤال یک و در پاسخنامه در ستون اول ، شماره سؤال نوشته شده است" نشان می دهد،" در قسمت بالای صفحه شکلی می بینید که قسمتی از آن افتاده است، حالا قطعه های پایین را نگاه کنید " آزماینده دست خودرابه ترتیب روی قطعه ها می گذارد.

" نامناسب است، قطعه های (2 و3 ) نیزنامناسب هستند ،چون طرح آنها با طرح شکل بالا یکی نیست، قطعه های (6) چطور؟ این قطعه نیز نامتناسب است " توضیح می دهد که ناقص است" قطعهای را که برای پر کردن محل خالی شکل مناسب است با انگشت خود نشان دهید". آزماینده به آزمودنیها نگاه می کند تا اطمینان حاصل کند که قطعه را درست نشان می دهند. در صورت لزوم آزماینده توضیحات بیشتری می دهد . بعد می گوید :" بلی ، قطعه (4) درست است ، بنابراین جواب سؤال ...........

..............

نظارت برکار آزمودنیها

پس از دادن دستورالعمل ،آزماینده با ناظران جلسه امتحان باید به آزمودنیها سرکشی کنند تا مطمئن شوند که همه آنها دستورالعمل را بدرستی فهمیده اند و جوابهای خودرابه طرز صحیح در پاسخنامه وارد می کنند . در حدود 15 دقیقه پس از شروع امتحان مجدداً آزماینده پاسخنامه ها را بررسی می کند تا مطمئن شود که آزمودنیها پاسخهای خودرا به طرز صحیح ثبت می کنند. ده دقیقه مانده به پایان آزمایش آزماینده اعلام می کند که :"پس از ده دقیقه امتحان تمام می شود سعی کنید به همه سؤالات جواب دهید."

وقت امتحان

وقت امتحان 45 دقیقه از لحظه ای است که آزماینده می گوید :" حالا صفحه را برگردانید

و جواب صحیح سؤال 2 را پیدا کنید." آزماینده باید دقیقاً وقت شروع و پایان امتحان را

یادداشت کند.

تحویل اوراق

آزماینده پاسخنامه ها را همراه باکتابچه آزمون از همه آزمودنی ها تحویل می گیرد و دقت می کند که آزمودنی نام و سایر مشخصات خود را بالای پاسخنامه نوشته باشد. در گروههای بزرگتر بهتر است که یکی از ناظران کنار در خروجی بایستد و اوراق امتحانی را تحویل بگیرد . در پایان جلسه امتحان کتابچه های آزمون باید دقیقاً شمارش شوند تا اطمینان حاصل گردد که هیچ یک از کتابچه هامفقود نشده است .برای نمره گذاری کافی است که کلید پاسخهای درست روی پاسخنامه قرار داده می شود تا اگر آزمودنی به بعضی از سؤالها بیش از یک پاسخ داده است به این قبیل پاسخها نمره ای داده نشود.پس از نمره گذاری باید نمره خام ، معادل هوش بهر به طبقه کیفی هوش بهر ، و در صورت لزوم رتبه درصدی در محل تعیین شده در پاسخنامه نوشته شوند.

آزمایش انفرادی

در مورد کودکان خردسال یا افراد نابهنجار ممکن است آزمایش بصورت فردی انجام شود.در این قبیل موارد دستورالعمل همان است ، که در آزمایش گروهی بکار می رود و وقت امتحان نیز حدود 45 دقیقه است. جز این که بهتر است آزماینده شخصاً پاسخهای آزمودنی رادر پاسخنامه ثبت کند و در دستورالعمل از او بخواهد که پاسخ درست را با انگشت نشان دهد.

ادامه مطلب و دریافت فایل

پرسشنامه خودشناسی انسجامی ISK قربانی و همکاران 2008:پرسشنامه خودشناسی انسجامی ISK قربانی و همکاران 2008,Integrative SelfKnowledge Scale,دانلود پرسشنامه خودشناسی انسجامی ISK,پرسشنامه خودشناسی انسجامی,پرسشنامه خودشناسی,مقیاس خودشناسی انسجامی ISK قربانی و همکاران

پرسشنامه استاندارد بلوغ شغلی کارکنان (ایزدی یزدان آبادی، 1385):پرسشنامه بلوغ شغلی کارکنان,پرسشنامه استاندارد بلوغ شغلی کارکنان,بلوغ شغلی کارکنان,بلوغ شغلی,بلوغ حرفه ای

پرسشنامه عوامل موفقیت بر مهندسی مجدد:پرسشنامه عوامل موفقیت بر مهندسی مجدد

پاورپوینت بررسی طبقه بندی هزینه ها :پاورپوینت بررسی طبقه بندی هزینه ها ,طبقه بندی هزینه ها,بهایابی,مدیریت بها

پروژه آمار میزان نان مصرفی افراد خانواده در هفته:پروژه آمار میزان نان مصرفی افراد خانواده در هفته, پروژه آمار میزان نان مصرفی,آمار نان مصرفی خانواده در هفته ,دانلود پروژه آمار,پروژه آماری نان مصرفی هفتگی,پروژه آمار نان مصرفی روزانه,بررسی آمار میزان نان مصرفی,آمار نان مصرفی افراد خانواده, دانلود تحقیق آمار,تحقیق آماری نان مصرفی هفتگی خانواد

مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس:مبانی نظری و پیشینه پژوهش عزت نفس,پیشینه پژوهش عزت نفس,پیشینه تحقیق عزت نفس,مبانی نظری عزت نفس,ادبیات تحقیق عزت نفس

ترجمه متن بررسی طبقه بندی نوع حل مسائل:ترجمه متن بررسی طبقه بندی نوع حل مسائل ,طبقه بندی نوع حل مسائل ,Part IV Classification

نمونه سوالات درس تاسیسات:نمونه سوالات درس تاسیسات,نمونه سوالات, درس تاسیسات,نمونه سوالات درس ,تاسیسات,نمونه ,سوالات درس

پروپوزال بررسی رابطه‌ی بین ابعاد شخصیت و سلامت عمومی در دانشجویان:پروپوزال بررسی رابطه‌ی بین ابعاد شخصیت و سلامت عمومی در دانشجویان,رابطه‌ی بین ابعاد شخصیت و سلامت عمومی,پروپوزال بررسی رابطه‌ی بین ابعاد شخصیت و سلامت عمومی,ابعاد شخصیت در دانشجویان, سلامت عمومی در دانشجویان

ترجمه متن بررسی بیرینگهای ساده:ترجمه متن بررسی بیرینگهای ساده , بیرینگهای ساده ,بررسی بیرینگهای ساده